Opłacalność reklam rozliczanych „za kliknięcie”

Jeszcze kilka lat temu większość reklam publikowanych na łamach stron internetowych podlegała wynagrodzeniu przysługującemu właścicielowi witryny wyłącznie z faktu jej zamieszczenia na stronie www. Obecnie reklamodawcy rzadko decydują się na taki rodzaj płatności za reklamy. Po pierwsze nie zmusza on właściciela strony do dbania o wartościowe treści na stronie, a po drugie nie wiąże się w żaden sposób z potwierdzoną skuteczności dotarcia reklamy do jej potencjalnych odbiorców. Płatność za umieszczenie reklamy na witrynie nie wymagała też od jej administratora dbania o możliwie jak największe poszerzanie grona potencjalnych jej użytkowników. Obecnie najczęściej stosowaną stawką za umieszczenie bandera reklamowego na stronie internetowej jest wynagrodzenie przysługujące za jedno kliknięcie w reklamę z uwzględnieniem średniej wartości odwiedzin na danej stronie. Ten rodzaj rozliczenia gwarantuje możliwość dotarcia do jak największej liczby odbiorców reklamy. Z tego właśnie powodu administratorzy dbają o ty, by publikowane na witrynie treści były ciekawe dla użytkowników, którzy będą wracać ponownie na stronę w poszukiwaniu kolejnych ciekawych artykułów. Im zaś więcej będzie czytelników, tym większa szansa na zwiększenie liczby kliknięć w banery reklamowe, a tym samym większy zysk z publikowania reklamy dla właściciela strony internetowej.

Witaj! O świecie mediów wiem chyba wszystko dlatego zapraszam Cie do czytania moich wpisów! Mam nadzieję, że serwis Ci się podoba! Zachęcam do komentowania!
error: Content is protected !!